Alle sælger hvad jeg sælger? Eller gør de?

År siden, tog jeg over som manager for en restaurant i en større by. Som forventet, vi havde en god størrelse frokost rush hver dag, men plads syntes aldrig at være fyldt.
Den tidligere manager, havde selvom velmenende, været gruff med kunder og medarbejdere mage. Meste af personalet var teenagere, og nogle gange jeg bebrejde ikke ham. Hør, var en teenager selv, og kan huske ikke altid er den bedste medarbejder. Ikke fordi jeg var dårlig, men bare fordi jeg var teenager. Du kan huske? Ret?
Anyway, jeg har arbejdet med den afgående manager fo omkring en måned og så jeg var i afgift.
En af de første ting jeg gjorde, selv inden for gamle manager venstre, var at sørge for jeg ringede til alle, herunder min 16-årige ansatte, “sir” og “frue. Jeg også gjort visse de fik masser af ros for et job godt klaret, og blid men fast vejledning (altid i privat) når de har begået fejl.
Det varede ikke længe før, “YO! Dude! Bringe mig nogle ketchup!”blev erstattet af”Undskyld mig, sir (eller frue)! Kunne du venligst give mig nogle ketchup?”
Over de næste par uger, og frokost crowd langsomt begyndte for at vokse, som gjorde middagen publikum, og jeg var helt bestemt hvorfor. Jeg vidste, at min unge kolleger var at gøre kunderne føler sig mere trygge i vores virksomhed, og medarbejderne selv var ved at tage større ansvar for at tage sig af kunderne og få arbejdet gjort og syntes at nyde selv i processen.
Jo, vi havde vores stamgæster, og en dag bemærkede jeg et par herrer jeg aldrig havde set før. Hvad der slog mig var, at de vogtede ansatte og mig selv med ørn øjne. Da jeg flyttede rundt i lokalet, snakker kort med diners og sørge for, blev de taget sig af, en af mændene kaldet mig til hans bord.
Dette er, hvad han fortalte mig…
Han og hans ven arbejdede i en nærliggende kontorbygning og engang havde været regelmæssig frokost kunder, men havde afslutte kommer i flere måneder, før jeg kom til at arbejde der. Grunden til at de havde stoppet spisning i vores virksomhed var simpelthen at de ikke kunne lide den måde den tidligere manager havde behandlet ansatte, og de havde også følt den trickle-down påvirker på den negative måde medarbejdere kommunikerede med kunder og andre medarbejdere.
For nylig, folk i deres bygning var begyndt at tale om hvor dejligt det var blevet for at spise i hotellets restaurant, da den “nye leder” havde overtaget. De havde besluttet at tjekke det ud for sig selv. Selvom de nød maden og restauranten var nærliggende, havde de været at vælge at gå andre steder på grund af deres ubehag i den tidligere atmosfære. De fortalte mig, at de var yderst tilfredse med deres erfaring og virkelig kunne lide den behandling ansatte og ansatte behandlet hinanden og kunderne. De helt sikkert ville vende tilbage regelmæssigt.
MENU OG TILBEREDNING AF MAD HAVDE IKKE ÆNDRET.
FACILITETERNE VAR DE SAMME.
ANSATTE VAR DE SAMME.
Men…
DEN HOLDNING OG STEMNING HAVDE ÆNDRET.
Med den rette attitude og med masser af respekt for kammerater og gæster ens, kan din virksomhed vokse selv hvis du sælger den samme vare eller tjenesteydelse som tusindvis af andre internet eller mursten og mørtel virksomheder.
Så! Hvorfor ikke sælge service? Der er nogle gange helt manglende konkurrence der.
Efterskrift: mellem tid jeg har udarbejdet denne artikel og maskinskrevet sig op, modtog jeg en email fra en webmaster, der klagede over, at mens jeg havde en flot hjemmeside, det var ligesom flere andre han havde set, og han tvivlede på, jeg ville have nogen succes med det.
Nå ja, han er velkommen til sin mening, jeg formoder. Jeg har bare ikke hjerte til at fortælle ham, at sidste måned jeg deponeret over $10.000,00 i provision fra en hjemmeside, som alle andre var benytter.
Copyright 2005 Donovan Baldwin

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *