Måling af succes af din Outsourcing

“Hvis du ikke kan måle det, kan du ikke administrere den.” – Peter Drucker
Mange mennesker frygter, at outsourcet software udvikling betyder at have ringe eller ingen kontrol over udviklingsprocessen. De tror, der er ingen grund til at måle mens programmørerne er der i samme rum. Eller er der?
Da jeg arbejdede som programmør i 1980 ‘ erne, min chef plejede at joke, ville han ansætte en fyr med en kedel tromme og sætte ham i hjørnet af lokalet. Hver gang kedel tromlen blev ramt, måtte vi have skrevet en linje kode!
I dag, outsourcing løfter store omkostningsbesparelser og ledere er mindre bekymret med linjer pr. minut end med dollars i timen. Men i sidste ende, er det vigtigt at kende de penge du bruger er brændstofpåfyldning reelle fremskridt i udviklingen af din software. Hvordan kan det gøres?
Business Process Outsourcing (BPO) indeholder et eksempel på udlicitering, som kan måles med succes. Forretningsprocesser som debitor og udgående salg opkald kan defineres så godt, at du præcist kan måle, hvor effektivt og effektivt de gennemføres. Nye software-værktøjer ikke kun hjælpe dig afsløre problemer og ineffektivitet, men kan forudsige og løse problemerne, før de selv opstår.
At måle nye softwareudvikling du spore, hvor mange ny egenskaber er tilføjede over tid. Nogle målinger split programmering kræves i arbejdsenheder og derefter spore, hvor mange enheder er gennemført over tid. Det er bedst at måle resultaterne dagligt og mindst en gang ugentlig.
Ingeniører er notorisk optimistisk med hensyn til deres evne til at skabe orden software. Så en anden metriske måler, hvordan præcis deres skøn er for den tid, der kræves til slut softwareudvikling. I første omgang, vil deres evne til at vurdere sandsynligvis være dårlig. Du kan sætte et mål for ingeniører til at forbedre denne færdighed, da din udvikling så du forbedre forudsigelighed af din proces.
Du skal spore arbejdsenheder eller bugs faste over tid for vedligeholdelse programmering. Desuden skal du måle mængden af re-arbejde kræves for bugs, der mislykkes QA trin efter bug fix forsøg.
Teamet outsourcede bør forpligte sig til en tidsplan for gennemførelsen af programmeringsarbejdet. Som en del af dette deres engagement, de skal også acceptere definition af arbejdsenheder og produktivitetsniveau de tror, de kan opnå. Deres engagement gør dem uafhængige og befriet fra kræver specifikke instruktioner for alle deres daglige arbejde.
Du måler typisk gennemløb af din outsourcede holdet som helhed. Et team er typisk en kombination af junior og senior medlemmer. Junior ingeniører vil har brug for vejledning og mentoring fra de ledende ingeniører. Dette er normalt og bør forventes og opmuntret. Men det bør også være målt over tid. En ledende ingeniør kan forventes at tilbringe fra 5% til 25% af sin tid med junior ingeniører afhængigt af kompleksiteten af projektet og forudgående erfaring med junior-ingeniør.
I dag bruger de fleste mennesker simple softwareværktøjer som regneark og Microsoft Project til at spore målinger af deres outsourcing. Mere avancerede værktøjer er også tilgængelige, men er dyre og bedste anvendes når du har en stor portefølje af softwareudviklingsprojekter. Nye værktøjer er ved at blive udviklet til at automatisk beregne dine målinger, som din software er udviklet.
For eksempel kan mængden tid kildefiler er tjekket ud af din kilde kode kontrolsystem bruges til at måle produktiviteten i din ingeniører. Andre on-line teknikker til at spore forløbet og måle resultater vil blive kommer snart.
Du kan bruge målinger som grundlag for en serviceniveauaftale (SLA) du din outsourcing leverandør. Men husk: Formålet med en SERVICENIVEAUAFTALE er at hjælpe guide din softwareudvikling til succes og til at finde og rette problemer, efterhånden som de opstår. Det er ikke at støtte micro management, en skylden spil eller oprette en kontradiktorisk forhold med din outsourcede team.
Vil softwareudvikling blevet så forudsigelig som BPO og giver dig mulighed at løse problemer, før de opstår? Jeg tvivler på vi nogensinde har så meget kontrol over kreative softwareudviklingsprocessen… men hvem ved? Fyr med kedel tromlen kan ikke være langt væk!

One thought on “Måling af succes af din Outsourcing

Skriv et svar til cialis cheap Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *